Social Selling Pijler 4: Sociaal luisteren voor opdrachten

 

Stuitende verkoopstrategieën zijn niet goed. Niemand wil algemene, ongevraagde e-mail of telefoontjes krijgen. Als er alleen maar een manier was om interesse in uw product of dienst te peilen voordat het eerste contact plaats vindt.

Droom niet langer. Maar gebruik wat er wel is, dat heet sociaal luisteren.

 Sociale media is een ware goudmijn voor verkopers. Uw kopers nemen deel aan sociale forums om te praten over hun interesses, pijnpunten, wensen en behoeften. - Alles wat je hoeft te doen is online te blijven. 

 

 Het eigen maken van deze nieuwe lead generatie aanpak is het fundament van mijn vierde pijler van sociale verkopen, "sociale luisteren voor opdrachten. "

 

 Begin met het instellen van waarschuwingen voor vermeldingen van uw product of dienst, bedrijf, industrie en relevante zoekwoorden op verschillende sociale media platformen. Op deze manier, zullen de gesprekken die de meeste kans om leads te produceren naar boven komen in de sociale media.

 

 Dan, als je eenmaal uw meldingen ontvangt, hou je oren open, en je snel typende vingers in de aanslag.

Als u een tweet met een duidelijke verkoopkans spot, stort je er dan op, op een handige manier. Onderzoek toont aan dat de eerste die reageert het bedrijf een voordeel geeft ten op zichten van een concurrerende deal.

 

 Maar je moet niet alleen meedoen als er een duidelijke vraag ligt. Streef naar overleg- en samenwerkingsverbanden, zonder negatief te zijn. Wanneer er doelsleutelwoorden opkomen, doe mee in het gesprek, zelfs als er geen duidelijke kans is.

 

 En soms kan gewoon een bijdrage en hulp de weg vrij maken voor een indirecte introductie of verkoop. Bijvoorbeeld, in mijn tijd als commercieel directeur, had ik een waarschuwing ingesteld voor "marketing automatisering" op Twitter.

 

 Op een dag zag ik een vraag die was getweet over marketing automatisering software over gebruikersverhalen. Ik reageerde op de tweet met een link naar ons bedrijf de klanten succes pagina, en door dit te doen, betrok ik mijn bedrijf zonder vermelding van zijn naam of het maken van een negatieve stoot.

 

 Maar ik ben niet naïef. Sociaal luisteren kost tijd, en de resultaten zijn niet lineair en moeilijk meetbaar. Betekent dit dat je het kunt veroorloven om het uit te stellen, en pas op te pakken als het makkelijker is om te doen?

 

 Ik denk het niet. Ja, het is moeilijk en nieuw. Maar wat is het alternatief? Koud bellen en andere actieve strategieën, zijn steeds minder effectief. Koud bellen werkt niet dus laten we meer van hetzelfde doen en hopen op een beter resultaat?

 

 Is dat niet de definitie van krankzinnigheid?

 

Ik zou liever mijn verkoopteam trainen door hoe je effectief op sociale media deze tijd kan luisteren. Dat is waar uw kopers zijn, en daar wil je vroeg bijzijn? Je kunt niet wachten tot de offerte aanvraag op het bureau valt.

 Iets zegt me dat sociale media nergens over gaat. Neem een hoop moed en investeer tijd in het sociaal luisteren door nu duurzame sociale verkoop te ontwikkelen zodat uw dapperheid dividend zal opleveren.

 

 Veel luistersucces, de verkoop komt dan vanzelf.