Scan Commercieel domein; Hoe slim is uw commercielle organisatie ingericht?

Is de performance van uw salesorganisatie optimaal?

 

Wordt uw organisatie geleefd door de hectiek van de dag of bent u in staat deze hectiek te sturen? Schiet u met hagel in de markt in de hoop dat u wat raakt of bent u gericht aan het vuren? Zijn uw salesresultaten een kwestie van geluk of heeft u daadwerkelijk invloed op de resultaten en processen?

U werkt al enige tijd in sales en bent voortdurend op zoek naar nieuwe en betere strategieën en werkwijzen. Tijdens deze zoektocht heeft u vele keuzes moeten maken: inrichtingsvraagstukken van uw organisatie waar u met de kennis van nu wellicht anders naar kijkt. En benut u wel alle mogelijkheden?

Al deze vragen wilt u wellicht eens beantwoorden en ontbreekt het u aan de tijd en focus.  En hoe kunt u op een gestructureerde wijze de processen in uw salesorganisatie eens bekijken? Kortom: haalt u het optimale uit uw salesorganisatie? 

De resultaten van uw salesorganisatie zijn gebaseerd op wetmatigheden uit de harde verkooppraktijk. Bent u op de hoogte van de samenhang tussen de wetmatigheden en de voordelen die u daarmee kunt behalen? Ook de borging in en de inrichting van uw organisatie hebben invloed op de uiteindelijke performance. Maakt u optimaal gebruik van al die mogelijkheden? 

Door de scan in te vullen krijgt u inzicht in het winnen, binnehalen, behouden en terugwinnen van klanten in uw organisatie. dit wordt afgezet tegen de lopende processen in de markt en de factor mens. na deze scan zal de inrichting van uw commercielle organisatie aantoonbaar succesvoller zal zijn!

 

 

Hoe verloopt de QuickScan (SalesScan)

Online krijgt u toegang tot de scanmodule, door 80 vragen die u met meerdere mensen in uw organisatie maakt ontstaat een beeld van uw commercielle domein. Dit wordt afgezet tegen het landelijke gemiddelde en deze cijfers krijgt u ter verbetering van uw organisatie.

Natuurlijk kan ik in een evaluatiegesprek een toelichting geven en eventueel ondersteunen bij de implementatie van de verbeterslagen.

 

Onderwerpen die altijd aan bod komen zijnde volgende wetmatigheden in de verkoop:

  • Doelgroep; Niet elke klant en prospect is even veel waard en even kansrijk
  • Kanalen; Niet elk verkoopkanaal ‘past’ en levert een zelfde rendement
  • Proposities; Klanten kopen dezelfde producten en diensten om verschillende redenen en op verschillende manieren
  • Marktdruk; Meer (juiste) klantcontacten levert u meer resultaten op
  • Hitrates; Betere kwaliteit op momenten van de waarheid levert u betereresultaten op

 

De investering voor deze QuickScan (SalesScan) bedragen slechts € 79,-.

Aanvragen van deze scan gaat eenvoudig via een mail onder vermelding van scan via de contactpagina.